Čemu se vyvarovat při emailové komunikaci
Emaily používáme prakticky dnes a denně. Většina lidí pracuje z pohodlí domova, k čemuž se ostatně emailová komunikace potřebuje. Člověk potřebuje komunikovat se svým zaměstnavatelem, musí komunikovat se svými odběrateli nebo případně zákazníky, pokud se poskytují nějaké produkty. I když se dnes bere emailová komunikace jako něco zcela normálního, stejně se mezi námi najdou ti, kteří bohužel nevědí, že se i při emailové komunikaci můžete dopustit několika chyb, které mohou urazit druhou stranu. Abyste se těmto chybám vyhnuli, je nutné dodržovat jistou emailovou etiketu.
Opravdu jen málokterý člověk si uvědomuje, že existuje něco jako emailová etiketa. Stejně tak řada lidí neví, že existuje výtahová etiketa nebo jistá etiketa při stolování. Abyste se vyvarovali při emailové komunikaci chybám nebo urážkám, je třeba se takové emailové etikety držet. Pojďme si říct několik praktických rad a tipů.
Vždycky volte ta správná slova
Posílat emaily bez rozmyslu, to je opravdu hloupost. Vyplatí se spíše volit správná slova, tudíž neposílat email bezhlavě, ale s jistým promýšlením těch správných slov. I když klient potřebuje odpověď hned, buďte opravdu opatrní s volbou těch správných slov.
Hlavně žádné negace
Samozřejmě se někdy negacím nevyhnete, ale rozhodně byste neměli posílat jeden email za druhým, ve kterých by se nacházelo jediné, a sice samé výčitky nebo poznatky toho, co dělají lidé špatně. Pamatujte na to, že když kritika, tak až po nějaké pochvale, která by měla být sebevíc malá, přesto by byla.
Ať je jasný váš záměr
Mnohdy se v emailech zrovna nepochopíte. Přece jenom psané slovo je něco jiného než slovo mluvené. Abyste se však vyvarovali neshodám nebo nesrovnalostem, dobře vysvětlujte. To vás před neshodami a nechápavostí ochrání.