Solární panely možná budou i na automobilech
Hybridní pohon nebo elektřina, to už je dnes na silnicích tak trochu samozřejmost. Pravda, nejde o masový jev, ale objevuje se jich stále více a mají dobře našlápnuto k dalšímu rozvoji. Dobré vlastnosti a potenciál to jasně signalizují. Vývoj slibují i automobily s motorem na vodík. Jenže výrobci samozřejmě neusínají na vavřínech a bádají dále. Co zkoušejí a co milovníkům aut přinášejí?
Vůz, který nepotřebuje žádnou elektrickou síť
Automobily s elektropohonem mají jednu nevýhodu. V mnoha případech mají poměrně krátkou dojezdovou vzdálenost na jedno nabití, což trochu komplikuje jejich rozvoj. Ne vždy a všude je totiž možnost bezproblémového dobití, a to omezuje rozšíření vozů. Právě proto někteří výrobci hledají cesty, jak tyto věci obejít a všechno zjednodušit. Jedno řešení nabízejí Číňané. Jejich společnost představila myšlenku, že automobil žádnou elektrickou síť k dobíjení vlastně nepotřebuje. Vystačí si s energií, která je dostupná vždy a všude po celém světě bez ohledu na to, kde se právě nacházíte. Jde o sluneční energii, kterou můžete zachytit všude na planetě zemi, Z tohoto konceptu vychází nová řada jejich automobilů s názvem Solar.
Cíl? Zvýšit efektivitu energetické přeměny
Automobil Solar má na sobě solární panel, umístěný přímo na jeho střeše. Dokáže si tak sám baterii dobíjet, a to průběžně. I během nabíjení trvajícího5-6 hodin umí ujet 80 kilometrů. Nejste tak omezování vybitím- pro běžné přejíždění po městě s tím vystačíte. Jestliže ovšem nabijete baterii do plných, dokážete ujet i 350 km, takže si můžete udělat i pěkný výlet. Do budoucna je cílem hlavně zvýšit efektivity při přeměně slunečního svitu na energii baterie. Dnes je to necelých 32 %, do roku 2025 by se efektivita měla zvýšit asi o 10 %, což by o něco prodloužilo dojezdové možnosti vozu. Budoucnost v této technologii určitě je, jde o to ji co nejlépe rozvíjet, aby na sebe pokroky nenechaly dlouho čekat.