Jak postavit základy modernímu HR marketingu
HR marketing je v současné době trend, který pomáhá oslovovat potenciální zaměstnance. Je to skvělý pomocník pro případ, že byste najednou chtěli oslovit nové jedince a dosadit je na volné pracovní pozice ve firmě. Jelikož je nábor zaměstnanců ve většině případů spíše na škodu než k užitku, jelikož zabírá velmi mnoho času, s pomocí HR marketingu se tomuto scénáři můžete s klidným svědomím vyhnout.
Možnost, jak oslovit potenciální zaměstnance
Vybudovat si jméno je tím nejlepším způsobem, jak nové pracovníky přilákat na volné pracovní pozice. Ale v mnoha případech nemají společnosti ještě takové jméno, aby byl nábor zaměstnanců procházkou růžovým sadem. Zejména začínající společnosti na trhu mají s tímto krokem velký problém a oslovování nových potenciálních zaměstnanců bývá spíše velmi těžkým oříškem.
Kvalitní HR marketing je však ta cesta, která přitahuje zákazníky a nepřímo zaměstnance, kteří záhy mají zájem o to být spojení s vaší společností. Aby byl úspěšný, je třeba znát aktuální principy moderního HR marketingu a osvojit si je.
Definujte personu
Jinými slovy znejte svého ideálního pracovníka, kterého byste chtěli dosadit na volné pracovní pozice ve firmě. Buďte si vědomí jeho vlastností i schopností, představte si typický profil vysněného zaměstnance a podle něj orientujte HR marketing. A taky obsah kampaně.
Abyste však byli pro takového přesně definovaného a specifikovaného zaměstnance atraktivní i vy, musíte správně definovat své silné stránky a také znát své slabé. Ve výsledku se však stejně zaměříte na ty silné a nikoliv na slabé, ale je dobré mít v tomto případě přehled. Pomocí toho dokážete určit, v čem je vaše společnost jedinečná a co konkrétně můžete svým lidem nabídnout.
Klíčovou roli v HR marketingu hraje jednoznačně také copywriting a storytelling. I inzerce zaměřující se na hledání zákazníků se skenují očima a aby se člověku vryly do paměti, musí se do toho všeho vkládat konkrétní emoce.