Atraktivní oblasti franchisingu
Nemáte vlastní podnikatelský nápad, a přesto chcete začít podnikat? Můžete to zkusit i tak. Připojíte se k již známé společnosti, která se snaží o růst. Tímto způsobem funguje franchising. Franšízor se rozhodne expandovat. Aby s tím měla co nejmenší práci, může chtít hledat franšízanta – osobu, která chce podnikat, nemá k tomu ale například dostatečné know-how nebo kapitál. Franšízor poskytne franšízantovi snadnější start na trhu, nebude ho ale „vodit za ručičku“. V jakých oblastech je franšíza nejčastější?
Restaurace a prodej potravin
McDonald’s je jednou z nejznámějších franchisingových společností. Je úplně jedno, jestli půjdete do této společnosti u nás, v Indii nebo Americe, prodej tu pracuje na stejném principu. To proto, že jedna velká společnost se rozhodla podnikat prostřednictvím franšízy. A McDonald’s rozhodně není jedinou společností. Nabídka společností, které nabízí spolupráci ve formě franchisingu, je široká. Stačí si vybrat tu, která vám bude nejvíce vyhovovat.
Finanční a bankovní služby
Tady už budete potřebovat o něco více odbornosti. Jedná se ale o velmi rychle rozvíjející se sektor, který má velkou budoucnost. Bankovní služby, poradenství nebo třeba realitní služby jsou velice často nabízeným způsobem franšízy. Zejména v dobách, kdy se všechno zdražuje, budou lidé potřebovat poradit, jak si udržet finance a nedostat se do potíží.
Vzdělávání
Velmi oblíbenou oblastí ve světě franchisingu je vzdělávání. V současné době na sobě lidé rádi pracují klidně i celý život. Mohou nabízet vzdělávání v různých oblastech. Jazykové kurzy, hudební vzdělání, rozvoj dětských dovedností, sebeuvědomění a spoustu dalšího. Trh je i v této oblasti velmi široký a žádaný. Pokud umíte něco tak dobře, abyste to mohli naučit ostatní, můžete zkusit tuto oblast.