V Česku je už více jak 250 franšízových sítí. Jejich růst je však pomalejší než kdy dřív
Ještě před několika lety lidé nevěděli, co je to franchising. Na tomto příkladu lze krásně vidět, jak jde doba neustále dopředu a jak i u nás mají šanci věci, které dříve měly šanci jenom ve světě. V současné době se u nás nenachází jen zahraniční franšízové koncepty, ale rozvíjí se rozšiřují se u nás i české franšízové sítě, jako je například Extéria Market. Podle posledních statistik mají lidé dokonce větší zájem o české franšízové koncepty než o zahraniční, kterých je u nás už stejně víc jak dost.
Podle posledních průzkumů lze říct, že se u nás najde už 260 franšízových sítí (je to samozřejmě mix zahraničních a tuzemských konceptů). Bohužel se taktéž musí konstatovat, že počet franšízových konceptů už neroste tak rychle, jak tomu bylo v minulosti. Růst je výrazně pomalejší a plynulejší.
Před pěti lety zažíval franšízový trh skokové růsty
Za zmínku stojí především období před pěti lety, kdy se franchisingu u nás nadmíru dařilo. Zhruba před pěti lety došlo ke skokovým růstům franšízových poboček, ostatně i proto dnes narazíte především ve velkých městech na tak obrovské množství franšíz. Je však třeba také zmínit fakt, že stále ještě na franšízovém trhu i u nás dominují zahraniční koncepty, i když se podíl zahraničních konceptů v porovnání s těmi českými rapidně snižuje. Před několika lety došlo totiž k jistému zlomu, kdy začalo vznikat mnoho českých franšízových konceptů, jež se posléze rozrůstaly a expandovaly do zahraničí.
Franšízy jsou mezi Čechy populární
Zájem Čech o franchising stále roste. Podle odborníků mají zájem o tento typ podnikání především lidé hledající druhou šanci nebo ženy vracející se z mateřské dovolené, které nemají bohužel možnost vrátit se do práce nebo které mají problém sehnat si nové zaměstnání. O franchising však mají zájem i ti, kteří nemají nápad, přesto se chtějí stát součástí světa byznysu.