Češi a jak vyhledávají informace na internetu

Češi a jak vyhledávají informace na internetu

Internetové vyhledávače používáme často naprosto bezmyšlenkovitě a zcela samozřejmě. Staly se pro nás jakousi samozřejmostí a už si ani neuvědomujeme, že byly doby, kdy si lidé informace na internetu vyhledat nemohli. Žijeme ale naštěstí v době plné moderních technologií, během které si prakticky cokoliv můžeme na internetu vyhledat. Na základě toho, jak na internetu vyhledáváme informace, vzniká celá spousta statistik, které o nás mnoho prozradí.  

Google je lepší než Seznam 

Dříve Češi upřednostňovali internetový vyhledávač Seznam.cz. Bylo to pochopitelné, jedná se přece jenom o český internetový vyhledávač. S plynoucími léty se však trend ve světě vyhledávání na internetu změnil. Změnil se konkrétně aktuální podíl vyhledávačů na trhu. Více jak pětasedmdesát procent si nyní ukrojil internetový vyhledávač Google, což dokazuje, že lidé přesedlali na jiného koně. Informace vyhledává na Seznam.cz dnes už jen pětadvacet procent uživatelů internetu, což je opravdu jen hrstka.  

Průměrně provádíme 178 vyhledávání za měsíc 

Statistiky však nemluví jenom o tom, jaký internetový vyhledávač lidé preferují. Poukazují také na to, jak často na internetu něco vyhledáváme. Podle posledních statistik průměrný Čech každý měsíc provede až 178 vyhledávání. Zhruba 129 na Googlu, zbytek pak na českém vyhledávači Seznam.cz.  

Jaké je nejvyhledávanější klíčové slovo? 

V souvislosti s tím, jak často vyhledáváme informace na internetu, se nabízí otázka, jaké slovo je nejčastěji vyhledávané. A kupodivu se jedná o slovo seznam. Každý měsíc se toto klíčové slovo zadá do kolonky vyhledávače až osm milionkrát. Důvodem může být však to, že lidé se chtějí skrze Google dostat na Seznam.cz.  

V těsném závěsu za slovem seznam je pak YouTube a nakonec Facebook. V desítce nejhledanějších výrazů se pak objevují i služby, jako je Idos.cz.