Věk a počet opakování při cvičení. Čísla hrají roli

Věk a počet opakování při cvičení. Čísla hrají roli

Váháte, jak přesně nastavit cvičební plán? Není divu. Každý odborník doporučuje jiný počet sérií i opakování v nich. Liší se i pauzy na vydechnutí. Co zkusit jednoduchou pomůcku, kdy se budete orientovat podle svého věku?  

Čísla v hlavní roli  

Je pochopitelné, že na samém začátku nebudete mít sílu ani energii pustit se do dvaceti opakování v pěti sériích. Je třeba přizpůsobit náročnost tréninku aktuální fyzické kondici. To si ale spousta lidí neuvědomuje a vyšší počty cviků provádí v nedostatečné kvalitě. To pak vede k nulovým výsledkům a bolestem zad a svalů. Je to začarovaný kruh.  

Jak na to?  

Jsou dva ověřené způsoby, jak postupovat a tvořit cvičební plán. Ten první je založený na vlnách, kdy počty opakování chvíli stoupají a pak zase i přes vyšší fyzičku klesají, aby se tělo regenerovalo, ale zároveň jste nelelkovali.  

Vlnobití  

První den udělá deset dřepů ve třech sériích a každý den navyšujete až do patnácti, vždy ve třech sériích. Šestý den klesnete na jedenáct a tentokrát stoupáte do šestnácti opakování ve třech sériích. Poté se propadnete na dvanáct a vyšplháte se na sedmnáct. Takto můžete pokračovat, co vám síla a fyzička dovolí. Nezapomeňte ale zařazovat pravidelné pauzy a dny, kdy necháte tělo plně odpočinout. Permanentní zápřah mu nesvědčí, vede k přetížení a riziko úrazů se prudce zvyšuje.  

Věk jako zajímavá hodnota  

Pokud se nechcete zaobírat složitými počty a pamatovat si nebo si dokonce zapisovat výsledky, řiďte se jen svým věkem. Dá se to samozřejmě aplikovat jen do určitého věku, těžko by senior prováděl sedmdesát opakování, ale může to posloužit jako snadná pomůcka pro jednoduché cviky jako jsou dřepy, úklony nebo výskoky. Stejně dobře číslo poslouží pro cviky v tenzi jako je plank nebo stopování času pro skoky přes švihadlo nebo kruhový trénink.  

Není třeba vymýšlet nic složitého. Sice vás nečeká velký progres, ale udržíte si tak fyzičku i se stoupajícím počtem svíček na narozeninovém dortu.  

Add a Comment